Drive Thru alles - Reisverslag uit Hesston, Verenigde Staten van Toon Tielen - WaarBenJij.nu Drive Thru alles - Reisverslag uit Hesston, Verenigde Staten van Toon Tielen - WaarBenJij.nu

Drive Thru alles

Door: Toon Tielen

Blijf op de hoogte en volg Toon

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hesston

Hallo allemaal,
Weer een nieuw verslagje vanuit North-Newton. Even een tip om alle foto's te zien moet je even op foto's klikken, hieronder zie je ze niet allemaal geloof ik. Vorige week heb ik vooral testen gedaan met een Kubota utility vehicle (Gator van Kubota). Deze bestonden vooral uit het rondjes rijden over een route van 1 bij 2 mijl over zandwegen. Dit om de nauwkeurigheid van verschillende ontvangers over lange duur te testen tijdens verschillende omstandigheden (veranderingen in weer, bomen, stroomkabels, richting, plaats etc.). Deze testen duren 6 uur en daarna kunnen de data in de computer gegooid worden om informatie over de precisie te vergaren. Hierdoor heb ik al flink wat van het platteland gezien hier. Er wordt vooral mais, soja en graan geteeld. Soms zie je nog een ander gewas waar ik nog van moet uitvinden wat het precies is. Donderdag avond ben ik een rondje gaan rennen om de buurt hier een beetje te verkennen. 's Avonds hoor je hier overal zangcicaden, die nog meer geluid maken als een krekel (volgens wiki tot 1,5km). Verder zijn de huizen hier groot en plat (vaak wordt maar een of voor een gedeelte de tweede verdieping gebruikt). Daarnaast zijn ze heel ver uit elkaar geplaatst waardoor kleine dorpen in oppervlakte nog vrij groot zijn. Na 4km vond ik t wel welletjes geweest en ben ik lekker gaan slapen. Vrijdag overdag kreeg ik een auto, die ik volgende week weer moet inleveren. Het was een Toyota Vienna, een minivan (zie foto's). Mijn collega's zeiden dat ik alleen nog een vrouw met kinderen hoefde te zoeken om hem te vullen ;). Vrijdag avond was de pokeravond bij ons in huis. Mijn huisgenoot Kyle was helemaal in zijn nopjes en regelde de muntjes en dat de minimum inzet steeds verhoogd werd. Verschillende collega's van AGCO kwamen naar ons om mee te pokeren. Uiteindelijk waren we met 14 man, wat dus wel gezellig werd. Vantevoren waren we gaan eten bij de TacoBel en zijn we naar de liquor store gegaan om inkopen te doen. Ze bleken hier gewoon Grolsch in de rekken te hebben. Om te potten was ik vantevoren even naar de bank gereden. Zelfs de pinautomaat was een Drive thru! Het pokeren was leuk en al snel werden er allerlei filpjes op youtube opgezocht om elkaar leuke dingen te zien. Ze waren onder de indruk van de gekkigheden op de Zwarte Cross ;). Daarnaast kwamen de gebruikelijke video's van trekkertrek, snelploegrace etc. aan bod wat het heel gezellig maakte. Zaterdag ben ik smorgens ten westen van Newton door een akkerbouw gebied gereden. Allereerst kwam ik bij het "Harvey County West Park". Dit is een klein park waar een aantal groot uitgevallen beekjes doorheen lopen. Dit was wel mooi om te zien. Verder kon ik eerst geen parkeerplaats vinden, dus ik had ook een soort van drive thru park gevonden ;). Daarna ben ik verder naar het noorden gereden, waar heel veel pivots stonden. Ondanks dat het 's nachts wat geregend had, stonden er toch nog een aantal aan. Verder kwam Peter Pofzand af en toe opkijken als ik het gas indrukte aangezien er een V6 in mijn auto zit. Onderweg heb ik verschillende grootte trekkers en boerderijen gezien. Ook begin ik te wennen aan de country muziek hier op de radio. Als je over die zandpaden rijdt met een lekker countrymuziekje aan voel je je toch een beetje Amerikaan ;). Ik kwam uiteindelijk uit in McPherson, waar een grootte olie raffinaderij stond. Dit was ook wel mooi om te zien. Toen ben ik verder gereden naar het noorden tot Lindsborg, waar echt een heuvellandschap te zien is. 's Avonds ben ik naar Jay gegaan voor een barbeque. Ik was iets later dan de rest omdat het skypen iets langer duurde, maar het was heel gezellig. We hadden wat spelletjes op de Wii gespeeld, waar ik erachter kwam dat ik daar niet voor gemaakt ben. Op zondag was ik uitgenodigd om bij Jaap (degene via wie ik hier ben) te barbequen. Het is gebruikelijk hier in Amerika dat je een gerecht meeneemt, dus mijn huisgenoot Kyle heeft me snel geleerd hoe je een "Cobbler cake" maakt. Ofja hij heeft hem voor het grootste deel gemaakt en ik heb wat potjes open getrokken en wat afwas gedaan. Uiteindelijk was de cake goed gelukt en heb ik hem mee naar Jaap genomen. Hier heb ik zijn familie ontmoet en hebben we biefstuk met friet en mais gegeten. De biefstuk van de barbeque is echt lekker met een houtskoolsmaakje. Hierna zijn we naar een Pool Party van hun kerk gegaan. Hier heb ik lekker een aantal baantjes kunnen trekken. Het was een heel gezellige middag/avond en het was fijn om kennis met ze te maken. Vandaag had ik een soort van introductiedag voor nieuwe werknemers. Eerst kwam er een hele hoop veiligheid en visie van het bedrijf aan bod en 's middags zou de fabrieks-rondleiding zijn. Helaas was degene die de rondleiding zou geven niet aanwezig en nu is deze rondleiding verzet. Gelukkig hadden ze de lunch niet vergeten en konden we lekker pizza eten. Vanavond ga ik denk ik nog een rondje rennen of rijden en dan morgen weer aan het werk. Weer een 6 uurs-test, maar nu hebben we een route van 60 mijl die niet overlapt. Dus kan ik nog mooi zien wat er overal gebeurd. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en ik heb nog een aantal video's van het vorige verslag toegevoegd.

Groetjes en tot kijk!

  • 12 Augustus 2014 - 17:07

    Henja:

    Gaat tie hoor in een Agco shirt, countrymuziek uit de speakers en maar gassen met die V6!

    Mooi Toon! Veel succes en plezier!

    Henja

  • 13 Augustus 2014 - 19:42

    Bart Kellenaers:

    Skon skon om te lezen!
    Bin benieuwd naar de rest ;)

    Groeten & succes!

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toon

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 4848

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 05 December 2014

van America naar Amerika

Landen bezocht: